חתונות בישראל זהו ענף משגשג ומגלגל מאות מליוני שקלים בשנה, עד כאן הכל הכל ידוע. צילום חתונות בפרט, גם הוא עסק רווחי ומשתלם, במידה ויודעים לעבוד נכון.התחרות הגבוהה כיום בענף הצילום ולמעשה כמעט בכל תחום החתונות, מאלצת צלמי חתונות לחשוב על דרכים יצירתיות לפרסם את עצמם בכלל ובאינטרנט בפרט, מלבד הסתמכות על המלצות מפה לאוזן, שאמנם זאת דרך מצוינת להשיג לקוחות, אבל לא כל הצלמים יכולים לבנות על זה כערוץ בלעדי להשגת לקוחות.

אז איך צלמים יכולים לשווק את העסק שלהם באינטרנט?

בעל עסק בתחום הצילום יכול לבחור באחד מערוצי השיווק הגדולים באינטרנט, או לשלב בין כמה מהם, במידה והתקציב מאפשר זאת. להלן נסקור בקצרה כמה דרכים אפשריות לקדם את האתר שלכם באינטרנט בכוחות עצמכם או בעזרת איש מקצוע.

1. קידום אורגני בגוגל

קידום אתרים זהו תהליך שנועד לשפר את הניראות של האתר במנועי החיפוש, בדגש על גוגל, שבוא נמצאים מחפשים קרוב ל-100% מהישראלים. שימוש בקידום אורגני דורש שיהיה לך אתר משלך, אך בפועל זה יכול להיות גם על נכס של צד ג' כמו סרטון יוטיוב, בלוג חינמי כלשהו ובעצם כל פלטפורמה אינטרנטית, אם כי זה פחות מומלץ מכיוון השליטה לעולם לא 100% אצלך.

בגדול, על מנת להגיע למצב שגוגל "אוהב" את האתר שלך ומדרג אותו במקומות גבוהים, יש לבצע מגוון רחב של פעולות שונות, חלקן טכניות וחלקן פחות. על קצה המזלג, אלו הם כמה מדברים שעליך כבעל עסק לעשות על מנת שהאתר שלך יהיה מוצלח ויקבל תנועה אורגנית מגוגל:

קצרה היריעה מלפרט על כל תורת הקידום, אבל עם עבודה נכונה והתמדה ניתן לראות תוצאות סבירות ואף יותר מזה, גם ללא ליווי מקצועי.

2. פרסום בפייסבוק

מערכת הפרסום בפייסבוק הינה אחת המובילות בעולם. למעשה, הרשת החברתית הגדולה בעולם יודעת עלינו כמעט הכל – מתי נולדנו, איפה אנחנו גרים, האם אנחנו נשואים, האם יש לנו ילדים, מה אנחנו אוהבים (לפי עמודים שעשינו להם לייק, אנשים שאנחנו עוקבים אחריהם, הפעילות שלנו ועוד) והרשימה עוד נמשכת בלי סוף. למעשה, כל מידע שאנו חולקים עם פייסבוק (בין אם במודע ובין אם לא), יכול לשמש "כנגדנו" בפרסום.

כך למשל, מהצד של המפרסם – ניתן לבחור קהל יעד מאד ספציפי אשר ייחשף למודעות שלך. מכיוון שבתחום הצילום עסקינן, ובפרט צילום אירועים – ניתן לקבוע שהמודעה שלנו תוצג אך ורק לאנשים שהם מאורסים, אשר סביר להניח שמחפשים צלם לחתונה. ניתן למקד את קהל היעד גם לפי אזורים בארץ, כך שנקבל פניות רק מזוגות שנמצאים במרחק סביר מהעסק וכו'.

מערכת הפרסום בפייסבוק יכולה להרתיע בהתחלה, מכיוון שהיא מאד מתקדמת ומתעדכנת חדשות לבקרים, אך עם קצת מיומנות ונסיון ניתן להשתלט על העניין בזמן יחסית קצר. יתרון משמעותי בפייסבוק הוא שניתן לפרסם גם בתקציבים צנועים מאד (כמה עשרות שקלים בחודש) אך כמובן שהאפקטיביות של זה תהיה מוגבלת.

3. פרסום בגוגל

מערכת הפרסום של גוגל, Google Adwords, היא המובילה והפופולארית בעולם. הפלטפורמה קיימת משנת 2000, שנים בודדות לאחר הקמת גוגל עצמה.

גם כאן, המערכת מיועדת לכל סוגי העסקים, אם כי ניתן לומר שבגדול פרסום בגוגל קצת פחות מתאים לעסקים קטנים, שכן מחירי הקליקים גבוהים מאי פעם ולא תמיד ישנו החזר טוב על ההשקעה.

יחד עם זאת, בפרסום שירות שעולה בדרך כלל כמה אלפי שקלים, כמו צילום, בהחלט ניתן להגיע להחזר השקעה חיובי, בהנחה שמחיר קליק ממוצע בתחום נע בין כמה שקלים בודדים ואולי אף כמה עשרות (תלוי בביטוי הספציפי).

בגדול התהליך של פרסום בגוגל כולל הכנת "דף נחיתה" שמשמעותו – העמוד שבו הגולשים "ינחתו" מהמודעה. זה יכול להיות דף הבית, עמוד ספציפי באתר או דף נחיתה ייעודי אשר כל מטרתו שהגולש ישאיר פרטים או ייצור קשר בטלפון. חשוב מאד לוודא שהעמוד מותאם לגולשים רגילים וגם לגולשים מהסלולר. לחילופין – ניתן ליצור דף נחיתה ייעודי לכל פלטפורמה.

4. פרסום פורטפוליו ברשת

דרך טוב נוספת, שגם קצת קשורה לקידום אורגני, היא לפרסם את עצמכם באתרי פורטפוליו (תיק עבודות) למיניהם. זה עוזר לקבל חשיפה וגם קישורים לאתר הראשי של העסק שלכם.

בחו"ל קיימים לא מעט אתרים להצגת תיקי עבודות בתחומים רבים כמו צילום, עיצוב גרפי, אדריכלות ועוד. כמה מהמוכרים שבהם:

פורטפוליו צלמים

לסיכום, קיימים מגוון דרכים לפרסם את עצמכם ברשת, אבל הכי חשוב בשורה התחתונה היא להיות אנשי מקצוע לא פחות ממעולים, לתת שירות מצוין + ללקוחות ובאמצעות כך לאט לאט לבנות את השם והמוניטין שלכם ברשת, לקבל המלצות וביקורות חיוביות באינדקסים השונים, וכך העבודה תבוא מעצמה. בהצלחה!

3 תגובות

  1. תודה על הטיפים !
    זה לא רק לצלמים, זה חשוב לכל עסק או בעל מקצוע כלשהו שרוצה לקדם את עצמו באינטרנט..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.