בפוסט הקודם דיברתי על 10 טעויות קריטיות שהזוגות עושים עם צלם החתונה שלהם. בטיפ הראשון שנתתי דיברתי על זוגות שלא סגורים על סגנון הצילום שהם אוהבים ואז סוגרים עם צלם שאינו תואם את הסגנון ודורשים ממנו לצלם אחרת.

כשסיימתי לכתוב את הפוסט ולאחר ששיתפתי אותו בבלוג הצילום שלנו הבנתי שהרבה זוגות לא באמת יודעים להבדיל בין סגנונות הצילום הקיימים. ניסיתי להבין מה באמת חשוב להם עכשיו ומה יהיה חשוב בעוד 20 שנה. תמונה מגניבה לאו דווקא תרגש אתכם בעוד 20 שנה בעוד תמונה עם תפיסה של רגע אישי ומיוחד יכולה להיזכר לדורות.

צילום זו הדרך היחידה להקפיא רגע מיוחד ולהכניס בו גם את הרגש שהיה שם.

מה יעשה לכם פרפרים בבטן?

תמונה שתזכיר לכם את הרגע האמיתי שהיה, תגרום לכם לצמרמורת בכל הגוף, תגרום לכם לחייך, לצחוק ו/או לבכות.

או

תמונה מבוימת עם תאורה מלאכותית, בעלת מבנה קולנועי וסיפור שברור למדי שהקשר בינו לבין המציאות רחוקים שנות אור..

שתבינו דבר אחד.. שתי התמונות יכולות להיות מדהימות ושתיהן נעשו בכישרון רב אבל כל אחת מספרת את הסיפור שלה. האחת – אמיתית והשנייה – מבוימת.

כרגע אני מתייחס ל 2 סגנונות עיקריים הקיימים בתחום צילום החתונות. מעבר לכך מובן שלכל צלם חתונה יש את העין שלו וקו המחשבה האישי. כדי להמחיש לכם את ההבדלים אני אציג תמונות מכל סגנון.

1. צילום חתונות דוקומנטרי (תיעודי)

צילום דוקומנטרי הוא צילום שכל מטרתו היא צילום אנשים או אובייקטים אחרים בסיטואציות טבעיות ובצורה אובייקטיבית. כמו צלם עיתונות, כך תר גם צלם החתונות הדוקומנטרי אחר רגעים מיוחדים מבלי שהמצולמים ירגישו במצלמה. בצילומים מסוג זה לא נעשות מניפולציות על התמונות בשעת העריכה ואם נעשה עיבוד הוא לא נעשה על מנת לשנות את אופי התמונה אלא להעצים אותו על ידי חיזוקי צבע וקונטרסטים בלבד.

צילום חתונות דוקומנטרי אינו רק תיעוד של הרגע אלא בעיקר היכולת של הצלם להביע רגשות כגון: עצב, שמחה, אהבה, רומנטיקה, כעס, וכו'.. צלם תיעודי טוב יודע לקלוט שפת גוף, אנרגיות ואווירה ובכך לתפוס בדיוק את הרגע הנכון ויחד עם זאת להעצים אותו ע"י זווית ראיה אישית, זווית צילום, קומפוזיציה וכמובן תאורה טובה. צילום דוקומנטרי אינו צילום מתוכנן והצלם לא ידע לקראת מה הוא הולך וזה אחד מהדברים שאני אוהב בתחום הזה. הגעה למקום שאינני מכיר, בחינת התאורה וזוויות הצילום.. זה מרגש אותי כל פעם מחדש. צילומים מסוג זה נעשים לרוב בתאורה הזמינה ללא תוספי תאורה מלאכותיים וזאת כדי להציג את המקום והאווירה כפי שהיו באמת בזמן הצילום.

 

2. צילום חתונות מבוים

הצילום המבוים מאפיין צלמים בעלי אופי קולנועי או כאלו שהגיעו מתחום צילום האופנה. הם יעדיפו לבחור בעצמם את הלוקיישן לצילום, הם יאמרו לכם בדיוק היכן לעמוד ובאיזו תנוחה. התמונות יצאו מוקפדות ונקיות כאילו נלקחו מתוך מגזין אופנה יוקרתי. ברוב המקרים על תמונות אלו תיעשה עריכה מניפולטיבית מעבר לעיבוד הבסיסי.

צילום חתונות מתחלק ל-2 חלקים. רוב היום הוא צילום תיעודי, צילומי המשפחות הם צילומים מבוימים והצילומים המקדימים יכולים להיות תיעודיים או מבוימים.

צלם חתונות טוב חייב להיות צלם דוקומנטרי טוב ויחד עם זאת גם לדעת לביים. גם כשאני מביים את הזוגות אני לא סתם לוחץ אלא מחכה שיקרה משהו אמיתי.. משהו במבט, שפת הגוף, אולי איזה חיוך.. יש כאלו שיודעים לעשות גם וגם ויש כאלו שסגנון אחד חזק אצלם יותר מהשני וזה בסדר, רק שכאן אתם נכנסים לתמונה ואתם צריכים להבין מה חשוב לכם יותר. אני חושב שצריך להיות מינון נכון בין הצילום המבוים לטבעי ובנוסף לקלוט את הזוג. יש זוגות שיהיו חייבים בימוי כי קשה להם להתנהג בטבעיות בסביבת המצלמה.

חוק 80/20 – טיפ חשוב ממני:

אם אתם עושים צילומי טרום חתונה כמו טראש דה דרס, צילומי זוגיות או סייב דה דייט תלכו עם 80% מבוים ו- 20% דוקומנטרי. ביום החתונה תעשו הפוך… תשקיעו 80% מזמן הצילומים בצילום דוקומנטרי ואת ה- 20% הנותרים בצילום מבוים.

ואסביר למה כוונתי..

בצילומי טרום חתונה אנחנו לא מתעדים רגע אמיתי אלא יוצרים צילומים לכיף שלנו.. כאן אפשר "להתפרע" ולעשות תמונות מגניבות עם תאורה מלאכותית בסגנון קולנועי או פאשן. להשאיר 20% לצילום התיעודי כדי שבכל זאת הצלם יכיר אתכם וילמד אתכם.

ביום החתונה יש לנו משהו אמיתי אותו אנחנו צריכים לתעד. לתפוס רגעים, להביע רגש, לספר סיפור אמיתי, לרגש ובקיצור – ליצור. חלק קטן מהיום מוקדש לצילומי המשפחות. אלו חייבים להיות מבוימים על מנת שהתמונות יצאו טובות כמו בסטודיו. בצילומי החוץ תשאירו מקום ממש קטן לצילומים מבוימים. הם מגניבים אבל הם לא ישאירו מזכרת רגשית לנצח. ואם עשיתם צילומי טרום חתונה אז קל וחומר..

קיראו גם על: צילום חתונות אומנותי.

סיכום:

צילום חתונות הוא צילום מורכב הדורש ידע והבנה במגוון תחומים. בחירת הצלם שלכם צריכה להגיע ממקום שאתם תסמכו על הצלם שלכם שידע להתמודד עם כל סיטואציה ובכל מקום. שידע לתפוס רגעים, לביים, להעמיד תאורה מלאכותית במידת הצורך או הרצון אבל שהכל יהיה במינון. לא מתוק מדי, לא מלוח מדי.

תודה לכם שוב שהייתם איתנו. אנו נשמח שתכתבו לנו כאן למטה לאיזה סגנון אתם יותר מחוברים.

נתראה בפוסט הבא 🙂

* הכותב הוא צלם פוטוז'ורנליסט שאוהב להיפתח לאופקים חדשים.

תומר אלמקייס

תגובה אחת

  1. מדוייק. האמת שעוד חלק חשוב הוא להתאים את אולם או גן האירועים מבחינת תאורה ככה שלצלם יהיה יותר פשוט וקל להוציא את התמונות ברמה הגבוהה ביותר מהאירוע. אחד מגני האירועים שעושים זאת הוא הגן האורבני שדואג שהצלמים ישבו עם התאורן על מנת להכין את התאורה לפני האירוע בצורה הנכונה ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.