היי.
תודה שנכנסתם לבלוג החתונות שלנו.
הפעם אני רוצה לדבר דווקא על הפן האמנותי שבצילום חתונות בפרט ובצילום הדוקומנטרי בכלל. המטרה העיקרית שלי היא לשתף אתכם מעט בחשיבה שלי מאחורי התמונות ובתוך זה נכללים הקומפוזיציה, הזווית, האור וגם העיבוד.
וכמובן להראות לכם כמה חשוב להביא צלם אמנותי לחתונה שלכם.
אתם מוזמנים לראות בפוסט זה גם טיפים חשובים לצילום. אפילו כשאתם מצלמים ממצלמת הטלפון. אם תשימו לב לפרטים אתם יכולים להוציא תמונות מדהימות.
צלם חתונה אמנותי מסתכל על הדברים בצורה אחרת. מעבר לתיעוד הוא גם מביע את עצמו ואת הרגשות שלו בזמן בצילום. כשאני חושב על צילום חתונות אמנותי אני חושב על יום שכולו רגעים קסומים של זוג מאוהב. לכן כשאני ניגש לצילום כזה אני מראש לא ניגש אליו במטרה לביים את הזוג. תמיד אני מחפש אחר הרגעים המיוחדים והאישיים של הזוג ואיך אני תופס אותם בצורה שתרגש את הצופה. ליום החתונה אני מגיע ללא תכנון מקדים של "מה אני הולך לעשות" ו"איפה אני הולך לצלם". לרוב אני פשוט זורם עם מה שיש במטרה להוציא תמונות אמיתיות ולא מבוימות.. אז נכון, צלם רואה את הדברים בצורה שונה ולכן אני כן יאמר למצולמים שלי היכן לעמוד וזאת משיקולי תאורה, קומפוזיציה, זווית צילום ועוד.. אבל מכאן אני משאיר את העניינים בידיים של המצולמים. כך אני יוצר תמונה מבוימת למחצה ומקבל באמת את מה שאני רוצה. כך גם הזוגות מקבלים תמונות עם רגש וסיטואציה אמיתית.
כשאני מצלם העין שלי בתוך העדשה. מנותק מהמציאות, אני מרוכז אך ורק בעינית של המצלמה וכמו צייד, אני מחכה לרגע המכריע כדי לתפוס עוד פריים.
הצלם רוברט קאפה אמר ש"אם התמונות שלך לא טובות מספיק אתה לא קרוב מספיק". אני מחזק את דבריו ואומר שקרוב זה לא רק קרוב למצולמים אלא גם קרוב לרגש, קרוב לנשמה. ואולי זה מה שהוא התכוון בעצם?
קשה להמחיש את מה שאני מרגיש ברגעים האלה אבל אני אנסה פשוט לדבר על מספר תמונות.. חלקן תמונות של תפיסת רגעים וחלקן מבוימות למחצה..
אני מאוהב באור הזה. כשיש לי תאורה כזו אני מתמוגג. מתמוסס. תאורת בין ערביים, צבעים חמים, טווח דינמי מדהים.. כל מה שאני צריך זה להשתמש בה כתאורה אחורית ולתפוס רגע יפה של הזוג באור הזה. זו סיטואציה שיכולה לקחת כ- 5 דקות ולפעמים גם יותר.. וזה מכיוון שאני מחכה לרגע שיבוא לי בצורה הכי מושלמת. לתאורה הזו אני קורא "תאורה אלוהית".
כשניסים ואלונה יצאו מהמלון בו אלונה התארגנה רציתי לתפוס את הרגע הזה מנקודת מבט מציצנית.. אני אוהב לעשות את זה הרבה כי מעבר לנוחות של הזוג להתנהג רגיל בהעדר נוכחות המצלמה בקרבתם יש את האלמנט הפסיכולוגי בתמונה.. אני בחרתי לצלם את ההשתקפות שלהם על החלון כך שברגע צילום התמונה הם לא ידעו כלל שאני מצלם. הבחירה כאן בשחור לבן נובעת מכך שלא רציתי שהצבעים בתמונה יוליכו שולל את הצופה בה ושהצופה בתמונה יראה, יתמקד וירגיש את הרגע האישי הזה.
צלם בשם טד גרנט אמר פעם: "אם אתה מצלם צבעוני אתה מצלם את צבע בגדיהם, אם אתה מצלם שחור לבן אתה מצלם את צבע נשמתם".
רציתי ליצור אווירה קסומה, מעט מסתוריות.. לסקרן מעט את הצופה בתמונה. נתתי להם ללכת וליהנות מהנוף ושוב, כל מה שהייתי צריך זה לתפוס את הרגע הנכון. שימו לב לחשיבות התאורה והשפעתה על התמונה. היא זו שתרמה הרבה לאווירה הקסומה.
באותו מקום ובאותו זמן – את התמונה הזו צילמתי באופן מעט שונה.. רציתי ליצור תמונה משולבת בין אור טבעי לאור מלאכותי. אני אוהב את השילוב הזה. הוא גורם לי להסתכל על האור הסביבתי ולחשוב איך אני משלב איתו את האור המלאכותי. רציתי תאורה צידית שתיתן מעט דרמה לתמונה, לקחת אוירה רכה ולהוסיף לה מימד נוקשה. הזוג נכנס יפה מאוד לתפקיד השחקנים. המבטים ושפת הגוף שלהם שידרו לי בדיוק את מה שרציתי. צלם חתונות אמנותי חייב לדעת לאלתר כשצריך ולהוסיף אלמנטים מחזקים לתמונה.
לא לחינם חיברתי את שתי התמונות האלו יחד. מצד אחד רגע שלו ומצד שני רגע שלה.. לא לחינם גם "נחתכו" הראשים… היא לא רואה אותו, הוא לא רואה אותה.. היא לכבודו והוא לכבודה ובעוד זמן קצר הם ייפגשו.. הרגעים של ההכנות לחתונה קסומים בעיניי. קורה שם משהו, יש מתח באוויר ואנרגיות של התרגשות. לפעמים ההתמקדות בפרט קטן מתוך פרט גדול מספקת ואפילו מספרת יותר. קומפוזיציה וחיתוך נכונים עושים עבודה נפלאה בצילום בכלל ובצילום חתונה אמנותי בפרט.
משחקי צללים. כשהשמש במיקום טוב וחשופה מעננים אני אוהב לחפש את הצללים. משחקי אור וצל מוסיפים המון עניין ועומק לתמונה. ואם מוסיפים לזה גם זוג יפה אז הוספנו עניין לעניין 🙂
תאורה נקודתית.
במצבים כמו בתמונה הזו האזור מכוסה בעצים וקרני אור בודדות עושות את דרכן מבעד לענפים.. נתתי לזוג ללכת וברגע שהם נכנסו לקרן האור לחצתי. גם כאן בחרתי בשחור לבן כי אין חשיבות לצבע בתמונה אלא לאור ולרגע.
לזרום.
כשאני מגיע ללוקיישן אני ישר בוחן אותו ואם נתקלתי באובייקטים מגניבים על הדרך אני אשתמש בהם כדי ליצור תמונות קצת אחרות.. כבר לא פעם שאלו אותי אם אני הבאתי את הספה והמזרן שבתמונות.. אז זהו, שלא. הם פשוט היו שם, כאילו חיכו לי שאני אבוא לעשות איתם משהו..
וכן, אלו תמונות מצילומי טראש דה דרס.. 🙂
ציד.
כל מה שצריך זה מבטים, מגע ידיים, סיפור אהבה, עצים/פרחים/עלים, תאורה טובה וצלם צייד.
האווירה, העננים המצוירים, קרני השמש המבצבצות מבעד לעננים.. רציתי לראות אותם בצורה מאוד ברורה בתמונה ויחד איתם גם את הזוג. יכולתי לתפוס את זה רק בשילוב נכון עם תאורה מלאכותית. גם כאן השילוב בין תאורה מלאכותית לטבעית מוסיפה לנו מימד אחר לתמונה.
לסיום אני רוצה להראות לכם תמונה שלדעתי מספרת הרבה.
הזוג לכאורה קטן ביחס לשאר הפריים אך הוא עדיין נשאר הנושא של התמונה. המיקום שלו באזור המואר כשמסביבו עצים וענפים גורמים לי לחשוב שהם יוצאים מתוך שער ענקי. מתחילים מחדש.
אם אתם מחפשים להגיע לצלמים מומלצים לחתונה, אם צילום אמנותי לחתונה זה משהו שחשוב לכם.. תשמרו את הטיפים האלה. הם יעזרו לכם מאוד בדרך לסגירה עם הצלם שלכם.
תודה לכם שהייתם איתי, מקווה שעזרתי בעוד משהו קטן בדרך ליום הגדול.
נתראה, איך לא, בפוסטים הבאים.
או בחתונות.
בהמון המון אהבה,
תומר.
- צלם חתונות במרכז: 10 מקומות מיוחדים לצילומי חתונה במרכז - אוקטובר 10, 2017
- חבילת צילום לחתונה: 7 טיפים חשובים שכל זוג חייב לדעת - פברואר 19, 2017
- כל מה שאתם צריכים לדעת על ההפרדה בין צילומי סטילס לוידאו בחתונה - פברואר 13, 2017