שלום לכולם וברוכים הבאים לבלוג שלנו בו תוכלו למצוא טיפים, המלצות ורעיונות ליום החתונה ובפרט לכל מה שקשור בצילום יום החתונה.

DAVI9473

אז קודם כל נעים מאוד. שמי תומר ואני מייסד של ספייסי צלמים – חברה העוסקת בצילום חתונות. עם ניסיון של 10 שנים בתחום הצילום אני יכול להרשות לעצמי להמליץ על דברים מסוימים, לא להמליץ על דברים מסוימים ולפעמים גם להתעקש. בסופו של דבר "אין חכם כבעל ניסיון" ובלוג זה נועד להביא אליכם את הניסיון שלי והידע שרכשתי עם הזמן וזאת על מנת לספק לכם ידע שלא קיים אצלכם ולהעמיד בפניכם את הניסיון שלי והמסקנות שאליהם הגעתי במהלך הזמן. היום אני רוצה לדבר אתכם על נושא מאוד חשוב שבלא מעט פגישות אני נאלץ לחזור על המילים האלו שוב ושוב על מנת להביא את הזוג למצב שיחשבו כמוני.

כמה צלמים צריכים כדי לצלם חתונה אחת?

שאלה שזוגות רבים שואלים אותי כשאנחנו יושבים בפגישת ייעוץ היא מהי הכמות האידאלית לצלמים לחתונה? תוכלו לשמוע כמה דעות בנושא ויש אינספור מאמרים וכתבות באינטרנט ויש אפילו "נוסחאות מדויקות" שמסבירות כביכול כמה צלמים צריכים לפי כמות המוזמנים וכדו'.. אין פה מדע מדויק שיקבע את הנושא. כל מקרה לגופו וכל אחד עלול לומר לכם משהו אחר.. ייתכן והחתונה שלכם היא חתונה של 100 מוזמנים בלי ריקודים או ריקודים מועטים ובאמת אין טעם לקחת יותר מצלם סטילס אחד וצלם וידאו אחד וזה כי: מקום האירוע קטן, מספר המוזמנים מועט מאוד, אופי האירוע מאוד עדין וכו'.. לעומת זאת אם האירוע שלכם הוא עם 1000 מוזמנים וחגיגות עד אור הבוקר יתכן ותצטרכו יותר מ-2 צלמי סטילס ולפחות 2 צלמי וידאו. תנסו פשוט להסתכל על זה מנקודה אחרת ולא לקחת הכל רק כי החבר שלכם שהתחתן לפני חודש גם עשה ככה. להביא 3 צלמי סטילס ו-3 צלמי וידאו אם אין לכך סיבה מוצדקת זה יכול להרוס יותר מאשר להועיל וגם להביא מספר צלמים מועט לאירוע גדול יכול להשפיע מאוד על איכות העבודה. כמו בכל דבר בחיים – צריך שיהיה מינון. אם יהיה לכם את המינון הנכון האוכל יהיה טעים וישאיר טעם של עוד.

H&N Spicy (57)

האם כמות הצלמים באירוע משפיעה על התוצר הסופי?

יום האירוע מורכב מרגעים מרגשים, יש המון התרחשויות ולפעמים הם מתרחשות בו זמנית בשני מוקדים שונים. לצורך העניין אני אציג לכם מספר דוגמאות: החברים של החתן ברחבת הריקודים החליטו להרים את החתן באוויר. באותו הזמן החברות של הכלה רוקדות סביבה, מרימות אותה ומריעות לה. צלם אחד לא יוכל לצלם בו זמנית שני התרחשויות. אות הדבר גם בזמן החופה.. קורה משהו בחופה אך באותו הרגע קורה גם משהו בקהל.. בזמן שהחתן שובר את הכוס האמא מזילה דמעה, האבא מחייך והאחות מצלמת את הרגע עם האייפון.. שימו לב שאני נותן דוגמאות לרגע אחד שקורים בו 2 דברים או יותר ובמקומות שונים. אפשר לתת אינספור דוגמאות ולא משנה כמה הצלם יהיה תותח הוא לא יכול להתפצל ולהיות נוכח ב-2 מקומות שונים בו זמנית. זהו דבר חשוב שצריך לחשוב עליו לעומק ולקחת בחשבון. צלם מקצועי יודע טוב מאוד מה קורה שלב אחר שלב במהלך האירוע ויחד עם זאת יש לו "עיניים בעורף", "ראייה של נץ" ו"שמיעה של זאב" והוא צריך להיות דרוך ומוכן תמיד לתפוס את הרגעים היפים ולא לפספס אך אלו לא יעזרו לו להיות נוכח בשני מקומות בו זמנית. אני מקווה שהבנתם את התשובה ש-2 צלמי סטילס הם מצרך חובה ב-99% מהמקרים.

כיצד כמות הצלמים משפיעה על אופי הצילום?

יום החתונה מחולק מאוד. הכנות, צילומי חוץ, צילומי מקום ואווירה, צילומי משפחות, קבלת פנים, חתימת כתובה, טקס החופה, ריקוד סלואו ומסיבת ריקודים. מחד יש את תמונות ה"חובה" שצלם החתונות צריך לצלם (צילומי משפחה, טקס החופה, הריקוד הראשון של הזוג וכד') ומאידך יש את הרגעים המיוחדים והספונטניים שנמצאים תמיד מסביבנו. כשיש חלוקת עבודה בין שני צלמים יעילות העבודה עולה, פחות רגעים מתפספסים, הזוג מרוויח כמות כפולה של תמונות, זוויות שונות ונקודת מבט של שני צלמים שונים. ברגעים קריטיים כמו שבירת כוס זה נתפס כגיבוי + זווית צילום שונה. כמו כן, במהלך צילומי החוץ כשיש צלם נוסף – יעילות העבודה עולה והצלם יכול להיות פעיל יותר עם אמצעי עזר מהצד כגון פלאשים חיצוניים, רפלקטורים וכדו' כך שהתוצר יהיה מקצועי הרבה יותר.

wedding photographers (4)

כיצד חלוקת העבודה בין הצלמים תייעל את העבודה?

ביום החתונה יש לו"ז צפוף (כמפורט בפסקה הקודמת) שלפיו אנו עובדים. בצילומי החוץ הצלם השני יכול לצלם מהצד מזוויות אחרות וכשצריך הוא ישמש כעוזר עם תאורה. באירוע עצמו כשיש שני צלמים אז מתחלקים לשניים. אחד הולך לצילומי משפחות והשני לצילומי המקום וקבלת הפנים. אחד הולך לצלם את הכתובה והשני נותן מענה בקבלת הפנים. ברווחת הריקודים גם כן מתחלקים וכך כל אחד מצלם דברים שונים. אפשר לתת הרבה דוגמאות אז בואו נפשט את זה לרגע.. צלם סטילס שני ברוב המקרים לא יעלה מעל 1000 שקלים ליום מלא. סכום זה הוא מזערי ביחס לתוצאה. עכשיו אתם מבינים שהתשובה היא חד משמעית שכאשר יש שני צלמים באירוע הכל הרבה יותר טוב ואפשרות הבחירה של התמונות לאלבום טובה ונוחה יותר כשיש מס' זוויות. מה גם שכמות התמונות עולה משמעותית. מכיוון שאצלנו אין פשרות על מקצועיות אנו מתעקשים תמיד על 2 צלמי סטילס לאירוע.

לסיום, אני רוצה לשתף אתכם שיש את המתחכמים שאמרו לי ש-2 צלמים יתפסו רק שני מוקדים אבל אם יש יותר מוקדים אז אתה אומר בעצם שיהיו רגעים שיתפספסו? אז קודם כל יכול להיות שכן.. גם אם יהיו 10 צלמים יכולים להיות רגעים שיתפספסו אבל כשאני מדבר על יעילות אני גם מתכוון לכך שאין צורך להגזים. 2 צלמים זה מספיק. צלם אחד זה מעט ו- 3 זה מוגזם אם האירוע קטן מ-800 מוזמנים.
בנוגע לצילום וידאו זה עניין בפני עצמו שעליו דיברתי בפוסט הזה.

אני מקווה שהמידע שנתתי לכם תרם ואולי בדיעבד לקחתי חלק בתוצר הסופי של האירוע שלכם.
לכל שאלה בנושא צילום חתונה אתם מוזמנים לכתוב לי ממש כאן בתגובה מתחת לפוסט ואשתדל להגיב בהקדם.
תודה רבה שהייתם איתי.

נפגש בשמחות או בפוסט הבא 🙂

תומר אלמקייס

תגובה אחת

  1. היי!
    רציתי להתייעץ ולשאול מה דעתך לגבי אירוע חתונה שהריקודים בהפרדה מלאה בין גברים לנשים
    האם צריך/מומלץ/ חייב 2 צלמי וידאו או שאפשר להסתדר עם צלם וידאו אחד?
    מדובר ב"ה בחתונה של כ500 איש (אולי קצת יותר…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *